Nordre Follos første ordfører skal komme fra Arbeiderpartiet

Medlemsinfo fra Nordre Follo Arbeiderparti

Hanne og Oddbjorn nominert

Hanne Opdan og Oddbjørn Nesje - toppkandidater til Nordre Follo

Vi hadde et flott medlemsmøte i Ski rådhus torsdag kveld, hvor vi først valgte de to toppkandidatene til kommunevalget 2019. Merete og Hanne informerte så om siste nytt fra Fellesnemda for kommunesammenslåinga. Deretter fikk vi en god innføring i Arbeiderpartiets historie og ideologi av Desire Helen Craggs, med gruppeoppgaver og mange flotte ideer til Nordre Follo Arbeiderparti. Dette var et engasjert og motiverende medlemsmøte! Vi gikk ut med pressemelding etter møtet, med teksten som vist nedenfor. I ØB nettutgave kan du også lese om nominasjonen (bare for abonnenter).

Merete Bellingmo med siste nytt fra Fellesnemda for kommunesammenslåinga

Pressemelding:

Hanne Opdan topper Aps liste

Hanne Opdan fra Ski og Oddbjørn Nesje fra Oppegård er Arbeiderpartiets toppkandidater til kommunevalget i Nordre Follo neste år. Det er klart etter at de ble enstemmig valgt på et medlemsmøte i Nordre Follo Arbeiderparti torsdag kveld. Det er de to første plassene på kommunevalglisten som nå er klare fra Nordre Follo Arbeiderparti:

1. Hanne Opdan, ordfører i Ski

2. Oddbjørn Nesje, leder av Oppegård Arbeiderlag

En fornøyd leder

Leder av Nordre Follo Arbeiderparti, Arild Burud, sier etter medlemsmøtet: "Hanne har vist seg som en dyktig ordfører ikke bare for Arbeiderpartiet, men også for samarbeidspartiene i Ski. Med bakgrunn i Hannes erfaring og egenskaper er jeg veldig glad for at hun stiller som vår ordførerkandidat. Hanne er allerede et kjent ansikt i Follo, sørger for at vi får både kontinuitet og en samlende og dyktig frontperson i valgkampen. Oddbjørn er kanskje ikke så godt kjent i Nordre Follo ennå, men han har lang fartstid i arbeiderbevegelsen. Han har hatt viktige tillitsverv i AUF og Arbeiderpartiet før han kom til Oppegård og er nå leder for samfunnskontakt i Redningselskapet. Oddbjørn er en politisk og organisatorisk ressursperson vi kommer til å se mer til i tiden fremover."

Stolt ordfører

"Jeg er stolt og glad for et enstemmig medlemsmøte valgte meg som ordførerkandidat. Sammen med varaordførerkandidat Oddbjørn og mange andre engasjerte partifeller skal vi gjøre alt vi kan for å vinne fornyet tillit hos innbyggerne i Oppegård og Ski. Som ordfører i Ski jobber jeg daglig til det beste for Ski kommune og som leder av Fellesnemda for det beste utgangspunktet for  Nordre Follo. Jeg ser fem til valgkamp - jeg er klar! Jeg takker for tilliten ved å velge meg som ordførerkandidat i Nordre Follo og ser frem til å samarbeide med Oddbjørn og våre medlemmer for å vinne valget! Jeg er klar", sier en offensiv ordførerkandidat Hanne Opdan i Nordre Follo Arbeiderparti.

Roser Hanne Opdan

"Hanne Opdan gjør en strålende innsats som ordfører i Ski. Hun var et naturlig valg som førstekandidat", sier leder av nominasjonskomiteen Amund Kjernli i Nordre Follo Arbeiderparti.

50 år med Høyre-styre er nok

"Det er på høy tid med et politisk skifte i Oppegård. Vi trenger sultne politikere som står på for innbyggernes interesser", sier varaordførerkandidat Oddbjørn Nesje i Nordre Follo Arbeiderparti.

Desire Helen Craggs gir en innføring i Arbeiderpartiets historie og ideologi